Digital köhantering införs!

Den 4 maj kommer Brf Södra Hamnen gå live med en digital köhanteringstjänst. Detta innebär att alla ärenden rörande din bilplats/carport/garage eller förråd hanteras genom att logga in på ”Mitt HSB” som du hittar på hsb.se. För dig som boende innebär det flera fördelar:

· Du kommer kunna hantera alla dina köhanteringsärenden genom att logga in på hsb.se/norr – dygnet runt och var du än befinner dig.

· Effektivare hantering av bilplatser samt en förbättrad tillgänglighet.

· Du kan på ett enkelt sätt ställa dig i kö, säga upp avtal och se din aktuella kö plats.

· Önskar du byta plats kan du enkelt ställa dig i byteskö, du kan även välja att stå i kö för en specifik plats.

· Du slipper pappershanteringen – ditt avtal skapas direkt i e-tjänsten, där avtalet sedan blir synligt och sparas.

· Du får ett mejl när en plats blir ledig – på så sätt missar du aldrig en ledig plats.

Om du står i kö sedan tidigare behöver du inte ställa dig i kö igen utan du ser din befintliga kötid under ”aktuell kö”. Observera att du först kan se detta efter startdatumet. För att få e-postnotifiering om lediga platser – gör du detta i inloggat läge under inställningarna i ”Min profil”. Du kan välja om du vill prenumerera på alla objekt eller endast några enstaka. Se till att du har din e-postadress och ditt mobiltelefonnummer registrerat. Mer information hittar du i manualen under kö dokument. Har du inte tillgång till dator? Då kan du kontakta vår kund -och medlemsservice enligt nedan så hjälper dom dig.

Vi hoppas att du kommer uppskatta den nya digitala tjänsten, och har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta vår kund -och medlemsservice på kundservice.norr@hsb.se eller på telefon 010-303 20 00.