Bredband
I lägenheten finns ett bredbandsuttag (Ethernet rj-45) som är anslutet till stadsnätet och administreras av Lunet. För att använda bredbandet tar du kontakt med respektive Tjänsteleverantör där du beställer vad du önskar, som e-post, teknik mm.
Tjänsteleverantörer
Lunet har en sida med aktuella leverantörer av tjänster samt priser, se:
https://www.lunet.se/tjanster/tjansteleverantorer/
Support:
Har du fel på din Internettjänst eller TV-tjänst via bredbandsuttaget, gör en felanmälan till din Tjänsteleverantör (t ex Telia, Tele2, Bahnhof).
Har du ett trasigt uttag för inkommande signal i din lägenhet (t ex att det sitter löst, glappar då du sticker in en nätverkskontakt eller annan fysisk yttre påverkan) gör en felanmälan till support@lunet.se
Obs! Detta gäller det första ”originaluttag” som byggdes då fastighetsnätet installerades. Inte eventuella nya uttag som bostadsrättsinnehavaren installerat efteråt. För fel i dessa, vänligen kontakta behörig installatör/elfirma.
Vid övriga problem med din dator, exempelvis program och övrig utrustning, kontakta den leverantör där du har köpt utrustningen.